Bästa dagen hittills?

Hej! Igår kväll blev det inget blogginlägg. Vi var inte tillbaka på hotellet förens 22.30 och när Eva och jag skulle hämta vår tvätt vid 01 och inser att det är torktumlat och inte tvättat vi lyckats göra så fick blogginlägget prioriteras bort. Inte alltid helt lätt med enbart japanska instruktioner mitt i natten, men ett gott skratt fick vi.
Igår hade vi en intensiv men fantastisk dag.

Vi bor ju inte i Kyoto utan i Nagahama som ligger ca 70 minuter med tåg från Kyoto.

Vi åt frukost (utan ris!!) till att börja med. Här på hotellet finns både flingor, juice, frukt och potatis! Sen tog vi tåget till Kyoto. Vi besökte först ett tempel med portar där man ber för företagsamheten, det var vackert!

När det var dags för lunch så var halva avdelningen sugna på att testa rullbandssushi vilket var mycket intressant och uppskattat (vissa uppskattade kanske upplevelsen mer än själva maten dock ). Man tog helt enkelt sushi från bandet som gick genom hela restaurangen och tallrikarna var pedagogiskt färgkodade efter pris.

Vi hann med ytterligare ett tempel som man tyvärr inte fick gå in i men som hade vacker utsikt.

En promenad tog oss vidare till Kyotos kända bambuskog som inte var så stor men sval och vacker.

Vi avslutade dagen i shoppingkvarteren där scouterna köpte allt från kostym till skor och glasögon. En hel del kläder shoppades också.

Det regnade hela morgonen vilket gjorde att fötterna var lite extra trötta igår kväll. Resten av dagen var dock vädret med oss (vilket för oss innebär molnigt med vindpustar, det är perfekt).

Stämningen i gruppen var så härlig hela dagen vilket gjorde att vi ledare drog igång hejarramsor och sånger i bambuskogen, vilket ses som väldigt udda i Japan. Här förflyttar man sig sällan i större grupper och ger i så fall inte ifrån sig mer ljud än vanligt, men vi kunde liksom inte låta bli.

Shoppingkvarteren i Kyoto var poppis så trots att vi hade planerat vilodag idag så är jag och Mårten på väg in igen med hälften av gruppen för en eftermiddagstur. Resten av gruppen stannar i nagahama och går på figurmuseum och badar på hotellet. Vi började dock dagen med en välbehövlig sovmorgon och hade inte samling förens kl 11.

Vill avsluta detta inlägg som vi avslutade ett sent kvällsmöte med scouterna igår; ABBA, fy tusan va kul det är att hänga med er, ni är bäst!

/Alexandra

PS. Vi hade med oss en reporter från kontingenten igår så håll utkik efter ett inlägg om oss i uebumagajin (kontingentstidningen).

Det här inlägget postades i ABBA av alexandra. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>