Blandade äventyr i Izu

Hej hallå vi lever fortfarande. Idag har det varit väldigt varmt och fuktig. För att balansera ut alla gårdagens väldigt många timmar på flygplanet så har vi gått en massa timmar idag. Vi började dagen med en frukost där det fans ett väldigt intressant bröd, en blandning mellan Lussebullar och kroasong. Sedan gick vi till ett väldigt fint vattenfall. Vattenfallet var blött, blått, bubblande, behövande, beundrat och bortom det vanliga. Alla dessa adjektiv för att Diana tyckte att det var viktigt. Det var många japaner som metade och de fick faktiskt fisk. Sedan så var det såklart några som var tvungna att smaka på några grillade fiskar som redan var uppfiskade. De åt hela fisken och började med huvudet. Enligt August smakade det hemskt. Maten överlag består av bröd och friterade saker. Dagens lunch var friterat potatismos med svamp och den smakade mycket bättre än förväntat. Efter lunchen skulle vi gå upp för ett berg och kolla på utsikten men det fanns ingen väg upp så vi gick runt berget och kollade på ett gigantisk träd istället. Under våran lilla vandring såg vi ganska väldigt mycket wasabiodlingar. Vi har även sett wasabiglass men den smakade vi aldrig. Hoppas alla oroliga föräldrar har det bra för det har vi.
PS. Glömde skriva att vi delade upp oss och att den andra gruppen som inte ville gå uppför ett berg fick istället gå på en väldigt lång motorväg i solen. De var väldigt varma och lite lätt retliga när de kom tillbaka och vi redan hade duschat. Ha det så bra i kalla och regniga Sverige kram Elin och Anna. DS.
Vi som var i andra gruppen skulle gå till en liten by och komma på en hängbro men det sluta med att vi gick en omväg i den stekande solen. När vi kom fram till by hade vi en vatten paus i skuggan innan vi gick och stormade 7eleven. Efter besöket på det svala 7eleven gick vi och leta efter en resturang att äta lunch på men det första stället var för dyrt och för litet så på vägen tillbaka till en resturang vi såg i början av byn invaderade vi 7eleven igen. När vi väl kom till restaurangen var en annan grupp redan där så vi var tvungna att invadera 7eleven en tredje gång för att äntligen kunna få lunch. Senare på kvällen satt vi och gissa vad Japanska TV program handla om.

Hej då Rebecca

Jeroen waterfalls

Alla är samlade!

Wasabiodling

Lunchpaus
Lunch

Svalkande fotbad! underbart!
Hängbron

I japan behöver man ha andra skor på sig inomhus. De finns inbegränsade storlekar.

Middag

Det här inlägget postades i Norrsken av dianahallberg. Bokmärk permalänken.

En reaktion på “Blandade äventyr i Izu

1. Just så!
    Bilder på glada scouter och hisnande äventyr och konstig mat – precis vad vi föräldrar behöver när vi sitter framför våra skärmar, på våra kontor, i våra sommarstugor och tomma, ekande hem.
    Underbart skrivet. Finfina bilder.
    Tack!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>