Flygplan låter faktiskt

I tisdags packade vi ryggsäckarna igen och begav oss vidare. Denna gången mot Tokyo. Vi åkte med en buss från hotellet mot Mishima. På vägen körde vi förbi Mount Fuji. I Mishima hoppade vi på tåget som tog oss till Omori. Där vi bytte till en stadsbuss som egentligen  inte rymmer 40 scouter plus packning men trycker man tillräckligt mycket och staplar på höjden så går det utan problem. Denna gång skulle vi sova på en campingplats på en liten ö. Ön låg precis vid en flygplats, flygplatsen hade landningsbana, som låg precis i rätt riktning för att flygplanen skulle flyga in precis över camping vi skulle sova på. Denna flygplatsen är ganska stor. Ungefär så landar det ett flygplan var 3:e minut.

När vi satt upp tälten var det dags för kvällsmat. Vi tog bussen in till Omori och tåget vidare till Tokyo. Först delade vi upp oss i tre grupper. De som ville äta ”vanlig” mat, de som ville prova lite mer japanskt och de som ville gå all in.

Vi tog tåget hem, en bit. Men klockan hade blivit så mycket att bussen slutat gå. Så det var bara att börja traska. Nästan 4 km.

På onsdagen fick vi sovmorgon till 9. Vi fick frukost, fyllde vattenflaskorna och tog bussen till stationen.  Hoppade av vid Ueno där vi hittade en resturang som serverade de mesta konstiga och vissa även fullt ätliga saker såsom friterad kyckling i currysås, nudlar med tofu eller spagetti och köttbullar.

Därefter delade vi upp oss beroende på vad man ville göra. Några gick till ett zoo med pandor, några till ett naturvetenskapsmuseum, och de andra till nationalmuseumet.

Vi möttes sedan igen och delade oss på två. De som ville stanna lite längre i stan och gå hem eller de som ville äta och åka buss hem. Vi som kom hem tidigt tog en dusch i vasken eftersom det inte fanns duschar på campingen.

Torsdagen började tidigt för att vi skulle få ut så mycket som möjligt av staden. Frukost och bussen gick strax efter nio. In till Tsjuski där vi gick på en fiskmarknad. Vi fick pengar i patrullen och fick i uppgift att hitta någonstans att äta vilket nästan var tvunget att vara fisk eftersom vi var på fiskmarknaden. Min patrull (Matildas) hamnade på en sushiresturang….. Helt okej faktiskt men vi va överens om att inte gå tillbaka igen.

Vi tog oss sedan in till Shibuya. Den stora shoppinggatan. Fullt med folk och neonskyltar. Där fick vi gå fritt bara vi inte var ensamma. Vi åkte sen till ett liknande ställe i en annan del av staden. Där hittade vi lite mat att äta. Vi fick dela upp oss eftersom en sådan stor grupp inte går att få in på så många resturanger. Där delar av patrull grön hamnade fick vi massor med olika friterade saker. Vissa mer ätliga än andra. Potatissallad och någon form av bläckfisksallad med Wasabisås.  Klockan blev sent då vi inte var på tågstationen förrän vid 11 tiden. Promenaden till campingen tog ca 45 minuter, lite beroende på hur trött man var.

I morse blev vi väckta halv 7 för att packa ihopa tält och packning då vi just nu sitter på tåget mot Kyoto och packning med tält åker lastbil till hotellet vi ska bo på. Vi hoppas på hög standard med duschar och AC på rummen.

/ Matilda och hennes moraliska stöd

Det här inlägget postades i Bullerbyn av jensolsson. Bokmärk permalänken.

3 reaktion på “Flygplan låter faktiskt

1. Hej alla i Bullerbyn!
    Så härligt att höra av er och få höra om era äventyr.
    Vi som är kvar här hemma försöker tänka oss in i hur ni har det men det är svårt. Ser fram emot att se alla foton och höra om era härliga historier.
    Ha nu några härliga dagar i Kyoto innan ni ger er vidare till WSJ.
    Här hemma har Måns och jag packat för vår vecka i fjällen. Kommer bli raka motsatsen mot er. Max 10 grader varmt och regn i princip varje dag lovar väderprognosen så regnkläderna kommer komma till användning.
    Hälsa alla och ha det så gott!
    Önskar Matildas och Emilys mamma Carina.
    Alvar och Måns hälsar till er alla.

2. Hej på er alla! Härligt att höra av er, vi är så nyfikna på hur ni har det. Här hemma ska det nu börja regna MYCKET och det blåser ganska mycket redan. Vi försöker följa er hela tiden på Bullerbyn-sidan!

Bästa hälsningar till er alla från Rebeccas mormor och morfar
    PS
    Mamma och pappa är nu i Italien.
    DS

3. Kul att läsa på er blogg vad ni hittar på! Hoppas ni har det kanon! Glöm ej blogga så vi här hemma i kylan vet vilka äventyr ni är på! Med vänlig hälsning, Yvonne, Jespers mamma.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>