Hälsningar från scouterna

mån 10 augusti 2015

Hejsan morsan, hejsan stabben, här är brev från älsklingsscouten. Just nu sitter vi på en buss på väg mot farmstay och homestay, där vi även tyvärr kommer vinka av Mårten. Bussresan i sig är sagt att ta ca sju timmar och enligt de japanska chaufförsreglerna så stannar vi i 20 minuter varannan timme. Läs mer »

Nu är glada lägret slut slut slut, lägret dansas ut ut ut…

fre 7 augusti 2015

…men om fyra år igen, kommer jamboreen vår vän, ty det har WOSM lovat! Idag är sista Jamboree-dagen. Jag tror att vi alla tycker att det ska bli ganska skönt att komma hem till Sverige igen, samtidigt som det kommer kännas tråkigt att lämna både lägret, Japan och varandra. Vi har några dagar kvar, Läs mer »

En hälsning från Putte och Majken

tis 4 augusti 2015

Hej alla babes!!!   I förrgår var det Culture Day här på Jamboreen. Det var roligt. Vi lagade pyttipanna med ägg och krabbelurer. Vi bjöd också på djungelvrål och Ahlgrens bilar. Det var fett kul att se allas ansikten när de åt djungelvrålen. (Deras uppstötningar var alltid lika underhållande./ Läs mer »

WSJ 2015

fre 31 juli 2015

Hej! Både Wifi och batterier är det sparsamt om så därför blir det också sparsamt om blogginlägg tyvärr. Vi åkte från Miyajima till lägret i tisdags. Framme på lägerplatsen var det otroligt varmt men god stämning när hela världen rullade in. Alla gick runt och sjöng och hälsade på vara Läs mer »

Hjortar, bad, camping..

mån 27 juli 2015

Resdagen i lördags blev lång med flera byten. Lokaltågen i Japan har inga bokade sittplatser vilket gjorde att vi fick stå upp kortare sträckor. Som tur är så åkte bagaget lastbil till campingen. Trots lång resa och värme så var det gott humör i gruppen. Från tågresan   Igår hade vi en vilodag, Läs mer »

Vilodag…eller inte?

fre 24 juli 2015

Hej! Som tidigare nämnt, idag skulle vara en vilodag… Några passade på att tvätta på morgonen medans andra sov ut. Det ”vilande” gänget gick och åt pizza på en brasiliansk restaurang med en chef som varken pratade engelska eller japanska. Beställningen gjordes som vanligt via google translate :) S Läs mer »

Bästa dagen hittills?

Hej! Igår kväll blev det inget blogginlägg. Vi var inte tillbaka på hotellet förens 22.30 och när Eva och jag skulle hämta vår tvätt vid 01 och inser att det är torktumlat och inte tvättat vi lyckats göra så fick blogginlägget prioriteras bort. Inte alltid helt lätt med enbart japanska instruktioner Läs mer »

Att resa i storgrupp

ons 22 juli 2015

Idag var det resedag, men några som var morgonpigga hann gå till memorial park innan avresa. Memorial park är en park som prins och prinsessa Chichibu hade som ”retreat” i slutet av sina liv. Den donerades sedan till kommunen. Parken var full med vackra blommor och träd och hade även en fantastiskt Läs mer »

Mount Fuji

Igår låg vårt internet nere så tyvärr hann vi inte blogga då men vi var några som provade på karate och några som tog en vandring till en grotta under dagen. På kvällen var vi och badade i varma källor (onzen som det kallas på japanska). Idag har vi alla, i olika konstellationer, varit på Mount Fuji Läs mer »

Från Tokyo till Gotemba

sön 19 juli 2015

Dagen började med att man fick välja på tre olika aktiviteter; Vila i parken, shoppa i Akihabara eller gå på kattcafé. Tokyo var VARMT idag och därför blev det extra jobbigt att gå i värmen. Efter aktiviteterna fick vi bråttom till stationen men med lite hejjarramsor och mycket vatten så kom vi fram Läs mer »