Vi är hemma!

tis 11 augusti 2015

Innan vi åkte. När vi kommit hem. Nu har vi varit hemma ett dygn. I natt vaknade jag förvirrad och undrade vart alla var. Ni har tackat oss jättemycket för att vi har tagit hand om era ungdomar, de här veckorna. Jag blir rörd. Så jag måste tackar er för att jag (vi) har fått följa med era ungdomar p Läs mer »

Vi är på väg hem!

Hej då lägret! I väntan på Shinkansen. Sista middagen i Japan, för de som orkade vänta en timma på  bord. Frukost på flygplat sen . 120st svenska scouter och ungefär lika många norska scouter på första planet till Bangkok. Stackars alla andra gäster på plan Bangkok flygplats i 9h! Många svenska Läs mer »

Natur, Cultur och Shopping!

lör 8 augusti 2015

En heldag natur: att gå 8km, upp för ett berg och tillbaka. Vi gjorde aktiviteten frivilliga, med tanken på värmen. Men de flesta följe med. En halv dag cultur: att gå runt ibland stånd från alla länder. Testa och göra olika saker. Efter cultur passet tog vi med de som ville in till stan och ett sho Läs mer »

Frukost!

tor 6 augusti 2015

Klockan är 06:15 och det är fullfart i köket! Så era ungdomarna kommer att gå upp tidigt och göra frukost när de kommer hem 😉 Läs mer »

Community

tis 4 augusti 2015

Första dagen vi blev uppdelade helt i patrullerna. Varje patrull och en avdelningsledare gav sig i väg på ett äventyr. 4 olika bussar med fyra olika mål! Jag åkte med St3en. Vi började med ett besök på Obayama Elementet School, där vi fick prova på lite olika lekar, spel och vika orgami. De japanska Läs mer »

Hiroshima

I dag gick vi upp extra tidigt. Frukosten och lunchen hämtades kl 4:30 och frukosten åts på bussen (eller när vi kom fram, för de som somnade på bussen) Vi började med ett besök på Hiroshima Peace Memorial Museum. Det var intressant, men väldigt svårt att se, för det var mycke folk. Hiroshima och hu Läs mer »

Food Festival!

sön 2 augusti 2015

Läs mer »

Vatten!

fre 31 juli 2015

I dag har vi haft vatten på schemat, som heldagsaktivetet. Vi var klara tidigt så våran buss (med AC) kunde åka innan utsatta tid! Lite morgon gymnastik innan aktiviteten började. Vi började på stranden med lekar och sen fick vi äntligen gå och bada i stilla havet, det var skönt och framförallt sval Läs mer »

Första aktiviteten!

tor 30 juli 2015

I dag stor det Science på schemat. Vi gick runt och vi prova olika saker, solceller, robotar, flygplan, sansblästra muggar m.m Eftermiddag var ledig och alla gick runt i lägret och träffade nya vänner och tittade på allt som finns att se. I morgon har vi vattenaktiveteter. Ska bli spännande att se v Läs mer »

Varmt!

ons 29 juli 2015

Vi dricker vatten, läsk. Äter glass. Försöker hitta skugga. Det blåser lite, så det fläckar till ibland! Läs mer »