Sol, kö och asfalt. Låga berg och grunda hav.

ons 5 augusti 2015
20150801_161202

Inte ett moln, Så långt ögat kan nå. Inte en droppe regn, På flera dar.   De regniga dagarna i Gotemba känns avlägsna, nästan så man saknar det lite så här på nionde dagen på lägret med 35 grader och sol. Det finska bastutältet känns onödigt när det har uppmätts 80 grader i de svenska tälten un Läs mer »

Bland hjortar och tvättbjörnar

fre 31 juli 2015
Utsikt från toppen av Mt. Misen

Hej alla glada! Efter Kyoto åkte vi till semesterparadiset Miyajima på ön Itsukushima. Där bodde vi i tält på en camping tillsammans med många hundra andra scouter från svenska kontingenten. Vi fick fightas om maten med öns många tama hjortar samt en och annan tvättbjörn. Maten (helpension) var inte Läs mer »

Tåg, tempel och torii-portar

fre 31 juli 2015

Hej alla bloggdiggare (och bloggdissare, vi tänker på er med!).   Dag 2 i Kyoto och för att komma hem tidigare så bestämde vi annars så positiva ledare att försöka göra en pessimistisk tidsplanering. Vi lämnade hotellet och åkte tåg (överraskning?) till Kyoto för att sedan åka vidare till Inari Läs mer »

Tåg, tempel och takapor!

lör 25 juli 2015
WP_20150723_16_42_00_Panorama

Hej alla bloggdiggare!   Idag har avdelning 25 besökt Kyoto, vår planering var superbra i teorin men inte i verkligheten. Det första som hände var att tåget som skulle vara 8 vagnar bara var 2 så vi kom inte med det utan fick åka en halvtimma senare. Nåväl, när vi kom fram till Kyoto fortsatte Läs mer »

Fuji finns!

sön 19 juli 2015
7_19_2015 10_48_06 PM

Vi har sett Mount Fuji! Shit va coolt!   Så nu har vi sagt det! Tredje heldagen i Japan började med en bussresa från Gotemba till Kawaguchiko, alltid lika spännande att beställa bussbiljetter när personen i luckan inte pratar engelska 😊 Hursomhelst, efter en timma på bussen så kom vi fr Läs mer »

Varmt, varmare, Tokyo

sön 19 juli 2015
2015-07-19 19.21.53

(Inlägget från gårdagen kommer snart…) Vi är i Tokyo, shit vad coolt! Men det började med att vi konstaterade att solen kan skina även i Japan! Det innebar att det blev en svettig vandring ner till tågstationen i Gotemba för att ta tåget in till Tokyo. Vi tidspessimistiska(?) ledare hade uppskatta Läs mer »

Shopping, ba’ och promena’ det va’!

lör 18 juli 2015

Hej alla föräldrar. Just nu är vi Gotemba och bor på konferenscentret YMCA som ligger i närheten av berget Fuji men vi har inte kunnat sett hela berget då det är regnigt och molnen står så lågt. Idag började vi med att äta frukost vid 08:15 och då fick vi fisksoppa, friterad potatis, bröd, fiskpinna Läs mer »

Hällregn och ultrahällregn

fre 17 juli 2015
DCIM100GOPROGOPR8115.

Hej alla bloggdiggare! Första hela dagen i Japan bokstavligen flöt på för avdelning 25. Men först för er som undrade hur många av scouterna som sov på bussen till vårt första boende, Gotemba YMCA Tozanso, så hade jag, Fredrik rätt med min uppskattning på 50-75%! 😊 Nåja åter till första dagen Läs mer »

Nu är vi i Japan!

ons 15 juli 2015

Nu är vi i Japan, shit va coolt! 31 timmar har gått sedan vi samlades på Arlanda. Av dessa har vi spenderat ungefär: 4 timmar på Arlanda 6 timmar på flyget till Doha 8 timmar på Doha flygplats 10 timmar på flyget till Tokyo 2 timmar på Narita flygplats i Tokyo 1 timme på bussen på väg till Gotemba d Läs mer »

Nu har Strået vassare landat i Doha!

tis 14 juli 2015

Hej! Nu har vi landat i Doha och alla scouterna mår bra och har fått mat. Vi kommer sedan flyga vidare till Narita i Tokyo kl.00:50 svensk tid. Mvh Ledarna genom Anna och Fredrik Läs mer »