I samhällets tjänst – 4 augusti

tis 11 augusti 2015

Hej,  Idag har alla patruller en aktivitet som heter ”community” då vi är ute och hälsar på i samhället . Vi har varit i en lågstadieskola. Där fick vi vid fyra olika stationer vika origami, prova kalligrafi, lära oss om japanska seder och leka. Besöket på skolan var mycket uppskattat av så väl elev Läs mer »

Mot toppen igen – 5 augusti

Dagen började med att vi gick upp och åt lite frukost, förmiddagen bestod av mest chilla och duscha. Sen vid lunch tid åkte 10 scouter och 2 ledare till aktiviteten. Där kunde vi välja mellan gå upp på ett berg eller gå en naturpromenad. Vi som valde gå upp på berget hade det jättetrevligt. Vi gick Läs mer »

Campa? Det har vi hjort!

tis 11 augusti 2015

Hej igen, Efter lägervistelsen har vi nu blivit bussade till Camp Miyajima. Vi tältar igen, men behöver inte laga mat.  Vi bor vid en strand så vi har badat i Stilla havet. Under gårdagen gick scouterna själva, så alla har sin upplevelse. Här finns en liten turistort, många tempel och ett akvarium s Läs mer »

2/8-15

sön 2 augusti 2015

Halli hallå. Förlåt för att vi inte har hört av oss mer men det är bara för att vi lever livet<3!  (och för att vi är ganska lata, trötta och har Relativt oladdade -eller ofunherande telefoner) Just nu sitter vi i kö för att hämta mat. Vi är två stycken från varje patrull som hämtar mat varj Läs mer »

Science

lör 1 augusti 2015

Tjena! Olle och Axel som tar över bloggen nu =) Gårdagen bestod av Science på West side, sedan tog vi initiativet att duscha i dem kalla gemensama duscharna med galna britter och annat kulturell umgänge. Efter 20 minuter i det  svalkande duschkriget blev vi utsläpade  ur duschtältet pga vattenbrist Läs mer »

Mojang på läger

Först av allt vill jag säga att vi har det bra, ett toppengäng scouter som kämpar på i värmen. Lägerlivet har kommit igång och vi har fullt upp. Tidiga morgnar för frukostpatrullen då den samlas ca 5.15, men även för oss andra. Efter 7.30 är det svårt att ligga kvar i tälten. Då börjar uppvärmningen Läs mer »

PASSande rubrik?

tis 28 juli 2015

Igår kväll straxt efter elva knackade Sandra på dörren och sa att hon inte hittade sitt pass. Detta uppdagades i och med att ledarna uppmanat alla deltagare att visa passen så att de vet var de har dem. Vi gick till representanten för den japanska resebyrån. Framför oss hade vi en innehållslös timme Läs mer »

Brunte säger hej

sön 26 juli 2015

Hejsan svejsan! Igår var ungefär halva gruppen och besökte MT Fuji. Resan det var lång men otroligt rolig. När vi väl kom fram till Fuji’s stad tog vi en buss en bit upp på berget. Redan påväg upp var utsikten fenomenal. När vi kom upp så långt bussen gick åt vi först lunch och sen delade vi upp oss Läs mer »

Berget Fuji

lör 25 juli 2015

Nu sitter vi på tunnelbanan på väg hem från Mount Fuji, Det är Japans högsta berg som vi har bestigit till en stor del. Utflykten idag har varit mycket trevlig och med fin utsikt och trevligt sällskap kom vi högre än någon annan avdelning. Till Fuji tog det 4 timmar med en massa byten, hemresan tar Läs mer »

Fuji

Connichiwa! Just nu tar vi en ät, drick och bloggpaus 2500 meter över havet. Klockan 05.30 imorse släpade vi oss upp efter knappt tre timmars sömn. Vi försöker sova mer men det händer att sömnen blir bortprioriterad för att det finns så mycket kul att göra! Som att hänga i arkadhallar, uppleva Tokyo Läs mer »