Te-provning i Wazuka

tor 20 augusti 2015
Wazuka

Hej! Ni har väl inte missat att läsa reportaget om när swedish fish är på teprovning i Wazuka vår sista dag i Japan? Kolla in denna länken: http://japan2015.scout.se/teprovning-bland-kullarna/ Läs mer »

31/7 Ett foto i timmen – en dag på jamboreen

ons 19 augusti 2015

Hej alla! En dag på jamboreen tog jag en bild i timmen nätan hela dagen. Dock glömde jag publicera det, så här kommer det, en liten tillbakablick.   05.00 I kön till matutlämningen för att hämta frukost   06.00 Laga frukost   07.00 Äta frukost   08.00 I kön fö Läs mer »

7/8 Sista lägerdagen

fre 7 augusti 2015

Idag är sista lägerdagen, tråkigt men sant. Ikväll är det closing cermony som vi strax ska bege oss emot.      Vi lämnar dock inte lägerområdet förrens på söndag morgon, flyget hem till Sverige lyfter sent på måndag kväll. Läs mer »

Fredag 7/8 Inga svenska fiskar längre…

…utan numera mexikanska fiskar!    Läs mer »

Onsdag 5/7

ons 5 augusti 2015

Oj oj, vad tiden går fort! Jag har helt glömt bort att skriva här! Vi lever och har det bra i alla fall. Det är fortfarande makalöst varmt, det kommer vi inte undan. På kvällarna när det är runt 25-28 grader är det svalt och skönt. Antar att vi kommer frysa ganska mycket när vi kommer hem! Jag orkar Läs mer »

Torsdag 30/7 Första programdagen

tor 30 juli 2015

Nu har vi varit på lägerplatsen i två dagar och vi börjar få ordning på tillvaron. Informationen är kaos, men så brukar det vara de första dagarna, förhoppningsvis blir det bättre inom kort.    Det är makalöst varmt här, 32 grader säger väderappen, men det känns som mycket mycket mer. Vi d Läs mer »

Tisdag 28/7 Påväg till jamboreen!

tis 28 juli 2015

Nu sitter vi på bussen, äntligen påväg till jamboreen! Gissa om vi är taggade?    Läs mer »

27/7 Bad, akvarium och lägerbål på Miyajima

Igår tog vi det mest lungt. Vi badade i Stilla Havet på förmiddagen eller strosade runt i de mysiga kvarteren nere på byns gator. Efter lunch gick många iväg till öns akvarium eller fortsatte strosa runt.     På Miyajima finns det rådjur överallt och dom är otroligt nyfikna och äter a Läs mer »

Söndag 26/7 Mot Miyajima!

tis 28 juli 2015

Den stora resedagen! Vi förflyttade oss från Nagahama till Miyajima med tåg, sista biten båt och promenad. Våra ryggsäckar fick vi skickade med lastbil så vi hade bara handbagage även denna resa! Resan flöt på väldigt bra, egentligen skulle vi byta i Kyoto, men vi upptäckte att tåget skulle gå hela Läs mer »

Lördag 25/7 En lugn dag

lör 25 juli 2015

Idag har vi mest tagit det lungt. Det finns faktiskt inte så mycket som jag kan berätta, jag somnade om igen efter frukost och morgonmöte och vaknade inte förrens innan det vart dags att gå iväg och äta lunch. Det vart välbehövligt. Men jag vet att Sara åkte iväg med några scouter till ett ställe me Läs mer »