Tankarna färdas hemåt!<3

mån 10 augusti 2015

Dagen började med att vi gick upp tidigt för att kunna resa hela dagen med 8 byten. Idag  delades vi upp allihopa förutom 11 av oss som ska bo hos en värdfamilj under natten.  De övriga av oss ska bo på ett Farmhouse utanför Osaka. Vi har haft en trevlig resa med många glädjefy Läs mer »

Födelsedagar

tis 4 augusti 2015

Idag har vi firat alla Bullerbyn scouter som fyller år under resan med pannkakstårta. Efter lunch gräddade vi pannkakor för fullt i byns alla stekjärn och lavade sen ihopa dem till en tårta med glass och sylt. Glassen smälte såklart innan den nådde tårtan, men gott blev det.  Resten av eftermid Läs mer »

God morgon, god eftermiddag, god kväll!

mån 3 augusti 2015

Ännu en solig morgon på jamboreen, fortfarande en någorlunda behaglig temperatur i skuggan. Många byar vilar upp sig efter food festival igår, vilket märktes på ljudnivån. Idag skall vi i Bullerbyn gå till GDV, Global Development Village och ha kul, tydligen skall vi också springa när vi är d Läs mer »

Äntligen!

fre 31 juli 2015

Med den bästa typen av välkomnande från massa andra scouter körde bussen in på Jamboree området. När vi klev av bussen och tog våra första steg slog det oss att vi äntligen var här, det här hade vi kämpat för i fyra år. Vi insåg inte förens vi började gå hur långt bort vi verkligen bodde på lägeromr Läs mer »

Ett annorlunda inlägg :)

tor 30 juli 2015

Med stora förhoppningar, ömma fötter och trötta kroppar klampade vi in på hotellet i Nagahama som ligger en bit utanför Kyoto. Lyckligtvis blev våra önskningar sanna med sängar, AC och duschar! Medans dom andra utforskade hela hotellet (13 våningar) fick jag (Frida) och Ellie dra in till Nagahama sj Läs mer »

Flygplan låter faktiskt

fre 24 juli 2015

I tisdags packade vi ryggsäckarna igen och begav oss vidare. Denna gången mot Tokyo. Vi åkte med en buss från hotellet mot Mishima. På vägen körde vi förbi Mount Fuji. I Mishima hoppade vi på tåget som tog oss till Omori. Där vi bytte till en stadsbuss som egentligen  inte rymmer 40 scouter plus pac Läs mer »

Stopp på 7 eleven

mån 20 juli 2015

Det märks att vi inte har kommit in i tidszonen ännu, eftersom flera av oss vaknade redan klockan fyra idag, Japansk tid.  Alla vi barn i Bullerbyn traskade bort mot närmsta by, Yugashima, på en stig i skogen som gick längst med floden. Längst med vägen fanns det gott om läskautomater, som vi s Läs mer »

Wasabidag

sön 19 juli 2015

När vi kom fram på hotellet, som heter Amagi Assembly, vid tolvtiden så blev vi snart tilldelade våra rum. Sovplatsen var i traditionell japansk stil, då vi sov på madrasser direkt på golvet. Första dagen i Japan inledes med en interessant frukost; sallad med nudlar och soja, svampaktiga bullar med Läs mer »

Kon’nichiwa Nihon

lör 18 juli 2015

Efter en något kaotisk (från vår sida inte Japanernas) utgång genom tullen, så befinner Bullerbyn sig nu på en fyratimmars bussresa genom Tokyo. Slutdestination är vårt första boende på Amagi Sanso. Alla mår bra och är på bra humör, om än något trötta efter resan!    Läs mer »

Transfer i Doha

fre 17 juli 2015

Nu har vi landat I Doha, Qatar. Utetemperaturen är 40 grader. Vi åkte buss till terminalen och fick känna på ökenvärmen.    Läs mer »